ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

Аліксейчик Михайло Васильович


Доповідачі:


Аліксейчик Михайло Васильович

Рішення:

Прийнято

Сесія:

LXX

Скликання:

VIII

Вид:

В цілому

Дата реєстрації:

08.10.2025

Проголосовано:

10.10.2025 14:55:36

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    23
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    11

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

Текст:



УКРАЇНА

БОГОДУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

LXX ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІII СКЛИКАННЯ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

10.10.2025                                        м. Богодухів                                     №_____-VІIІ


 

Про затвердження Положення про Відділ соціального захисту населення Богодухівської міської ради в новій редакції

 

З метою посилення соціального захисту мешканців Богодухівської міської територіальної громади та інших соціально незахищених верств населення громади, які потребують допомоги і соціальної підтримки з боку держави та органів місцевого самоврядування, відповідно до   Указу Президента України №512/2024 від 22 серпня 2024 року «Про невідкладні заходи щодо підтримки ветеранів війни, членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України», з метою належного виконання  пріоритетних завдань держави щодо ветеранської політики в Україні, керуючись частиною 1 статті 87 Цивільного кодексу України, частиною 2 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», пунктом 6  частини першої  статті 26, частиною  четвертою  статті 54,  частиною першою  статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Богодухівська міська рада

 ВИРІШИЛА:

      1. Затвердити Положення про Відділ соціального захисту населення Богодухівської міської ради в новій редакції, що додається.

2. Начальнику Відділу соціального захисту населення Богодухівської міської ради Аллі ЄМЕЛЬЯНЕНКО здійснити державну реєстрацію Положення про Відділ соціального захисту населення Богодухівської міської ради в новій редакції.

3. Визнати таким, що втратило чинність рішення Богодухівської міської ради від 23.05.2023 № 6226--VІІІ «Про затвердження Положення про  Відділ соціального захисту населення  Богодухівської міської ради в новій редакції» (XLII позачергова  сесія VІІІ скликання).

      4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з гуманітарних питань та соціального захисту населення Богодухівської міської ради (голова Ірина ПОВОЙКО).

 

 

Богодухівський міський голова                                           Володимир БЄЛИЙ

 

 

Додаток

           до рішення   Богодухівської міської ради

                                                       від 10.10.2025  №_____- VIII

                                                                          (LХХ позачергова сесія VIII скликання)

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про Відділ соціального захисту населення

Богодухівської міської ради  в новій редакції

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Відділ соціального захисту населення Богодухівської міської ради (далі – Відділ)  є виконавчим органом Богодухівської міської ради Харківської області. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Відділ утворюється міською радою,  яка затверджує положення про Відділ. Це Положення визначає основні завдання, функції, права і відповідальність Відділу, а також взаємовідносини Відділу з іншими підрозділами Богодухівської міської ради..

Відділ підзвітний та підконтрольний міській раді, міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради відповідно до розподілу обов’язків, а в частині виконання делегованих повноважень – органам виконавчої влади.

1.2. Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в управлінні Державної казначейської служби України,  печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, кутовий та прості штампи,  бланк зі своїм найменуванням.

Повна назва: Відділ соціального захисту населення Богодухівської міської ради.

Скорочення назва: Відділ соціального захисту населення.

  Юридична адреса: 62103, Україна, Харківська область, Богодухівський район, місто Богодухів, вул. Молодіжна, буд. 7.

1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства соціальної політики України, органів виконавчої влади вищого рівня, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.

1.4. Відділ при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, іншими виконавчими органами міської ради, а також підприємствами, установами, організаціями, засобами масової інформації та об'єднаннями громадян.

1.5. Структура, загальна чисельність та положення про Відділ затверджуються Богодухівською міською радою. Відділ утримується за рахунок бюджету Богодухівської міської територіальної громади.

 

1.6. Міська рада створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечує їх окремим приміщенням, телефонним зв’язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов’язків, законодавчими й іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з питань діяльності Відділу.

2. ОСНОВНІ ЗАВДАННА ТА ФУНКЦІЇ ВІДДІЛУ

На Відділ покладаються такі завдання:

2.1. Забезпечення реалізації на території Богодухівської міської територіальної громади державної політики у сфері надання соціальних послуг відповідно до закону, встановлення за рахунок власних коштів і благодійних надходжень додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту населення.

2.2. Реалізація держаної та місцевої політики у сферах соціального захисту ветеранів війни та членів їхніх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, безвісно відсутніх військовослужбовців та тих, що в полоні. Забезпечення  соціального супроводу та підтримки ветеранів війни та членів їхніх сімей, сприяння та координація діяльності щодо психологічної реабілітації, соціальної та професійної  адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням ветеранів війни, членів їхніх сімей, а також соціально-психологічної підтримки та супроводу.

2.3. Розроблення та реалізації місцевих цільових програм з питань соціального захисту ветеранів війни та членів їхніх сімей, надання соціальних послуг, гендерної рівності, запобігання насильству в сім’ї, протидії торгівлі людьми, захисті і допомоги внутрішньо переміщеним особам, особам з інвалідністю та інших категорій населення. Подання їх на затвердження Богодухівській міській раді, забезпечення подання звітів про хід і результати виконання цих програм.

2.4. Реалізація державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, розроблення та виконання відповідних програм.

2.5. Забезпечення відповідно до законодавства соціальними послугами осіб та сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.

2.6. Проведення згідно із законодавством заходів соціального патронажу щодо осіб, які відбували покарання у вигляді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також осіб, до яких застосовано пробацію.

2.7. Організація надання соціальних послуг бездомним особам; вжиття відповідно до закону заходів, спрямованих на запобігання бездомності осіб.

2.8. Визначення та реалізація соціальних пріоритетів розвитку громади, розробка проєктів місцевих програм соціального спрямування, проєктів програм та заходів щодо підтримки вразливих категорій населення.

2.9. Забезпечення виконання законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань, що віднесенні до його відання.

2.10. Участь у стратегічному плануванні розвитку соціальної сфери громади, здійснення підготовки пропозицій до проєктів місцевих програм соціального розвитку, проєкту бюджету громади.

2.11. Вирішення відповідно до законодавства питання щодо соціальної підтримки населення громади (для призначення компенсації, надання пільг особам з інвалідністю по зору, інших грошових соціальних виплат), в тому числі у співпраці з Управлінням «Центр надання адміністративних послуг Богодухівської міської ради».

2.12. Інформування населення про перелік соціальних послуг, їхній зміст і порядок їх надання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я.

2.13. Виконання відповідних місцевих програм, розроблених за результатами визначення потреб населення громади у соціальних послугах.

2.14. Координація роботи Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг  Богодухівської міської ради Харківської області».

2.15. Забезпечує ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на місцевому рівні.

2.16. Проведення моніторингу надання соціальних послуг відповідно до закону, оцінювання їхньої якості відповідно до стандартів надання соціальних послуг.

2.17. Здійснення контролю за додержанням вимог Закону України «Про соціальні послуги».

2.18. Реалізація заходів щодо запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, протидії торгівлі людьми та жорстокому поводженню з дітьми.

2.19. Вжиття заходів щодо надання соціальної допомоги та компенсацій вразливим верствам населення громади за рахунок коштів місцевого бюджету.

2.20. Вжиття заходів щодо усунення дискримінації за ознакою статі відповідно до законодавства про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та протидії дискримінації.

2.21. Вирішення у встановленому законодавством порядку питань опіки і піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, цивільна дієздатність яких обмежена.

2.22. Вирішення питання про надання грошової допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалася здійснити поховання померлого.

2.23. Забезпечення призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду.

2.24. Розгляд документів осіб, які звертаються щодо направлення їх в установи та заклади, що надають соціальні послуги.

2.25. Реалізація ветеранської політики на території Богодухівської міської територіальної громади.

2.26. Організація санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, на яких поширюється чинність законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та «Про жертви нацистських переслідувань».

2.27. Організація 14 – денного відпочинку та путівки вихідного дня для учасників АТО/ООС та членів їх сімей.

2.28. Сприяння організації роботи волонтерського руху.

2.29. Організація у межах своєї компетенції роботи, пов’язаної з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.

2.30. Розгляд питання про надання одноразової грошової допомоги мешканцям Богодухівської міської територіальної  громади, які опинилися у скрутній життєвій ситуації.

2.31. Забезпечення пільгового проїзду окремих категорій громадян міським, приміським автомобільним та залізничним транспортом.

2.32. Забезпечення надання пільг окремим категоріям громадян на телекомунікаційні послуги.

2.33. Консультування мешканців громади з питань застосування законодавства щодо соціальної підтримки населення, надання соціальних послуг, захисту соціальних прав, інших питань, віднесених до його відання.

2.34. Проведення інформаційно-просвітницької роботи серед населення, спрямованої на підвищення обізнаності з питань прав та гарантій у сфері соціального захисту.

2.35. Здійснення інших повноважень, покладених на Відділ відповідно до законодавства України.

 

3. ПРАВА ВІДДІЛУ:

Відділ має право:                                                                     

1) залучати спеціалістів інших виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій для розгляду питань, що належать до його компетенції;

2) одержувати в установленому законодавством  порядку від структурних підрозділів районної державної адміністрації, інших виконавчих органів міської ради, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

3) ініціювати скликання в установленому порядку нарад з питань, що належать до його компетенції;

4) брати участь у засіданнях сесій міської ради, виконавчого комітету, інших колегіальних органів, постійних комісій міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міським головою, міською радою та її виконавчими органами у разі розгляду на них питань, що відносяться до компетенції Відділу;

5) вносити міському голові пропозиції щодо вдосконалення роботи з питань, що належать до компетенції Відділу;

6) відкривати рахунки в органах Державної казначейської служби в порядку, визначеному законодавством України;

7) мати інші права і повноваження відповідно до чинного законодавства, рішень ради, розпоряджень та доручень керівництва ради.



4. КЕРІВНИЦТВО ТА ПЕРСОНАЛ ВІДДІЛУ

4.1. Відділ очолює начальник, який призначається та звільняється з посади розпорядженням міського голови з урахуванням вимог Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування".

4.2. На посаду начальника Відділу призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування  не менше 2-х років.

4.3. Працівники Відділу призначаються на посаду і звільняються з посади відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" і виконують свої посадові обов'язки згідно з визначеними начальником Відділу обов'язками та посадовими інструкціями.

4.4. Начальник Відділу відповідно до функціональних обов’язків:

1) планує роботу Відділу;

2) здійснює керівництво діяльністю Відділу, несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;

3) розробляє посадові інструкції працівників Відділу та визначає ступінь їх відповідальності;

4) надає пропозиції міському голові щодо заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, призначення на посаду і звільнення з посади працівників Відділу;

5) звітує про роботу Відділу не менше одного разу на рік;

6) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях ради, її виконавчого комітету питань, що належать до компетенції Відділу, розробляє проєкти відповідних рішень виконавчого комітету та  міської ради;

7) видає в межах  своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;

8) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Відділу;

9) організовує роботу з підготовки матеріалів для розділів офіційного вебсайту Богодухівської міської ради;

10) розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису Відділу;

11) здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до чинного законодавства.

4.5. Начальник Відділу несе відповідальність за невиконання, неякісне або несвоєчасне виконання цього Положення та своїх посадових обов'язків, бездіяльність або невикористання наданих йому прав, порушення вимог Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування та обмежень, пов'язаних з прийняттям на службу в органах місцевого самоврядування та її проходженням.

4.6. На період відпустки або на час відсутності начальника Відділу його обов’язки виконує працівник Відділу відповідно до розпорядження міського голови.

4.7. Інші працівники Відділу:

1) забезпечують своєчасне і якісне виконання завдань відповідно до функціональних обов'язків, несуть за це відповідальність у порядку, передбаченому законом;

2) виконують завдання і доручення керівництва міської ради, начальника Відділу;

3) мають право вносити керівництву Відділу пропозиції з питань, що стосуються їх роботи.

5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІДДІЛУ

5.1. Працівники Відділу несуть відповідальність за неналежне виконання покладених на Відділ цим Положенням повноважень у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Повноваження Відділу розподіляються начальником між працівниками Відділу та закріплюються у посадових інструкціях.

5.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники Відділу притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.

 

6. ФІНАНСОВЕ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВІДДІЛУ

6.1. Відділ фінансується за рахунок коштів міського бюджету. Відділ  є бюджетною установою та не має на меті одержання прибутку.

6.2. Оплата праці працівників Відділу здійснюється відповідно до чинного законодавства.

 

7. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

7.1. Ліквідація і реорганізація Відділу здійснюється за рішенням Богодухівської міської ради у встановленому законом порядку.

        7.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться рішенням Богодухівської міської ради та підлягають державній реєстрації відповідно до чинного законодавства України.

 

 


Секретар міської ради                                               Рамаз ГАМБАРАШВІЛІ