ОПИС ДОКУМЕНТУ
| Автор: | |
| Доповідач: | |
| Статус: | Прийнятий в цілому |
|---|---|
| Дата: | 08.10.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про затвердження Аналітичного звіту за результатами проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області

![]()
УКРАЇНА
БОГОДУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LXX ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІII СКЛИКАННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
10.10.2025 м. Богодухів №_____-VІIІ
Про затвердження Аналітичного звіту за результатами проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області
На виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» (зі змінами), Порядку проведення містобудівного моніторингу, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.09.2011р. №170 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 14 грудня 2021 року №333), рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28.05.2025 № 520/20822/24 щодо замовлення розроблення історико-архітектурного опорного плану історичного населеного місця селища Шарівка, рішення Богодухівської міської ради від 25.07.2025 № 8733-VIII «Про проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівського району Харківської області» (LXVIII позачергова сесія VIII скликання), з метою приведення містобудівної документації - генерального плану селища Шарівка до вимог чинного законодавства шляхом внесення змін, враховуючи рекомендації постійної депутатської комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою, керуючись п. 34, п. 42 ч.1 ст. 26, ч. 1 ст. 59 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Аналітичний звіт за результатами проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області (далі – Аналітичний звіт).
2. Відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та архітектури Богодухівської міської ради Харківської області врахувати положення Аналітичного звіту під час подальшої розробки містобудівної документації.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою (Анатолій РИСЦОВ).
Богодухівський міський голова Володимир БЄЛИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
накладанням кваліфікаційного електронного підпису
Начальником відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та архітектури Богодухівської міської ради Харківської області
АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ
за результатами проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області
2025
ЗМІСТ
- Загальні положення.
- Визначення об’єкту моніторингу.
- Топографічний моніторинг.
- Моніторинг навколишнього середовища.
- Моніторинг використання землі.
- Моніторинг забудови.
- Моніторинг демографічної ситуації.
- Моніторинг соціально-економічної діяльності.
- Моніторинг просторових зв’язків та транспортної мобільності.
- Моніторинг інфраструктури.
- Моніторинг реалізації містобудівної документації.
- Висновки щодо доцільності внесення змін до містобудівної документації.
Додаток 1.
- Загальні положення
Містобудівний моніторинг - система спостережень, аналіз реалізації містобудівної документації, оцінки та прогнозу стану і змін об’єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних і громадських інтересів.
Містобудівний моніторинг проводиться з метою обґрунтування необхідності внесення змін до відповідної містобудівної документації та оновлення даних містобудівного кадастру.
Містобудівний моніторинг проводиться відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури.
Містобудівний моніторинг проведено на виконання частини 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» (зі змінами) та відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 № 170 «Про затвердження порядку проведення містобудівного моніторингу», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 07.11.2011 р. № 1268/20006 (далі – Порядок).
Аналітичний звіт за результатами містобудівного моніторингу (далі - аналітичний звіт), розроблений та затверджений відповідно до Порядку, є підставою для прийняття рішення щодо внесення змін до відповідної містобудівної документації.
Завданням містобудівного моніторингу є отримання показників стану і змін об’єктів містобудування відповідно до містобудівної документації для оцінки та прогнозу впливу на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних та громадських інтересів.
Містобудівний моніторинг передбачає проведення таких заходів у наведеній послідовності:
- визначення об’єкта та обсягу містобудівного моніторингу уповноваженим органом містобудування та архітектури;
- інформування громадськості щодо початку підготовки аналітичного звіту шляхом розміщення інформаційного повідомлення на офіційному веб-сайті селищної ради;
- збір даних, що забезпечують отримання результатів містобудівного моніторингу;
- опрацювання пропозицій громадськості щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування;
- обробка отриманих даних у процесі містобудівного моніторингу;
- аналіз отриманих даних в процесі містобудівного моніторингу, підготовка проєкту аналітичного звіту;
- проведення громадських обговорень проєкту аналітичного звіту шляхом розміщення на офіційному веб-сайті селищної ради інформаційного повідомлення, що містить:
- проєкт аналітичного звіту;
- інформацію щодо строків прийому пропозицій (зауважень); - проведення громадських слухань щодо проєкту аналітичного звіту;
- доопрацювання аналітичного звіту за результатами громадського обговорення;
- затвердження аналітичного звіту та надання його на розгляд сесії Богодухівської міської ради;
- публікація аналітичного звіту на офіційному веб-сайті селищної ради.
2. Визначення об’єкту моніторингу
Відповідно до рішення Богодухівської міської ради від 25.07.2025 № 8733-VIII «Про проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівського району Харківської області» (LXVIII позачергова сесія VIII скликання), об’єктом містобудівного моніторингу є селище Шарівка. Існуюча містобудівна документація - Генеральний план селища Шарівка Богодухівського району Харківської області, розроблено Українським державним проектним інститутом «Харківпроект» в 1986 році та актуалізовано рішенням Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області від 26.02.2013 № 338- VI (XXVI сесія VI скликання). В даному аналітичному звіті проводиться аналіз стану реалізації містобудівної документації селища Шарівка при проведенні забудови території населеного пункту або намірів щодо проведення такої діяльності.
3. Топографічний моніторинг
В 2019 році ТОВ «Геодезично-вишукувальний центр» виготовлено топографо-геодезичну зйомку М 1:2000 для генерального плану населеного пункту Шарівка в УСК2000, зареєстрованої в базі даних містобудівного кадастру Відділом урбаністики та містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації 16.06.2019 № 75.
Однак, оскільки дана зйомка не виконана відповідно до вимог «Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 № 926, є підстави для її оновлення з метою внесення змін до генерального плану селища Шарівка, що ураховано у висновках та рекомендаціях до цього аналізу.
4. Моніторинг навколишнього середовища
На території населеного пункту селища Шарівка відсутні хімічно небезпечні об’єкти, не ведеться діяльність, що становить підвищену екологічну небезпеку, село не входить до зон можливого сильного радіоактивного забруднення, відсутні території з небезпечними геологічними та гідрогеологічними процесами. Реалізованих проєктних рішень містобудівної документації для довкілля, у тому числі для здоров’я населення не відбувалося.
5. Моніторинг використання землі
Площа земель селища Шарівка Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області на даний час складає 417,9 га.
Площа земель по категоріям:
Площа земель в розрізі угідь:Категорії земель Площа, га Землі сільськогосподарського призначення 308,6489 Землі житлової та громадської забудови 45,2235 Землі природо-заповідного та іншого природоохоронного призначення - Землі оздоровчого призначення - Землі рекреаційного призначення 1,0 Землі історико-культурного призначення - Землі лісогосподарського призначення 34,7 Землі водного фонду 28,0 Землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення 0,3276 Всього: 417,9
Відповідно до картографічних матеріалів з проекту встановлення меж населених пунктів Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області, що міститься в технічній документації з нормативної грошової оцінки населеного пункту смт Шарівка, пров. Дачний (колишня назва пров. Іскренський) в селищі (смт) Шарівка знаходиться за межами населеного пункту на території Богодухівської міської ради (колишньої Шарівської селищної ради) Богодухівського району Харківської області, на якому розташована житлова забудова, що територіально входить в межі Акту на право користування землею Шарівського тубсанаторію Богодухівського району.Площа, га Рілля 176 Багаторічні насадження 30 Сіножаті 53,8 Пасовища 3,7 Під господарськими будівлями та дворами 45,1489 Ліси та інші лісовкриті площі 34,7 Під житловою забудовою 5,1 Землі комерційного призначення 0,7729 Землі громадського призначення 5,9 Землі змішаного використання 0,0511 Землі які використовуються для транспорту та зв’язку 0,2765 Землі які використовуються для відпочинку та інші відкриті землі 34,4506 Відкриті заболочені землі 3,4 Води 24,6 Всього: 417,9
Згідно Акта на право користування землею виданого 6 квітня 1959 року Шарівському тубсанаторію Богодухівського району в постійне користування було передано 39,3 га земельних угідь, земельна ділянка належить до земель оздоровчого призначення, державної форми власності та входить до Переліку територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення. Відповідно до ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України, земельні ділянки оздоровчого призначення не можуть передаватися у приватну власність. Розпорядження землями державної власності, до повноважень органів місцевого самоврядування не відноситься.
Також у Богодухівській міській раді Харківської області, інформація щодо припинення Акту на право користування землею Шарівського тубсанаторію Богодухівського району або щодо внесення будь-яких змін до нього, відсутня.
Станом на сьогодні всі земельні ділянки не відводяться у зв’язку з відсутністю плану зонування території та історико-архітектурного опорного плану з визначенням меж історичних ареалів.
6. Моніторинг забудови
За результатами проведеного моніторингу звернень громадян за період 2021-2025 роки щодо отримання дозвільних документів (будівельних паспортів забудови земельної ділянки, містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва) встановлено, що зазначені документи не надавались.
7. Моніторинг демографічної ситуації та розселення
Постійне населенняна 01.01.2021 на 01.09.2025 Населення всього, осіб 1573 1326 в т.ч.: - за статтю, осіб:
- чоловіки
775 640 - жінки
798 686 2) за віком, осіб: - дошкільного віку
56 40 - шкільного віку
167 142 - громадян пенсійного віку
461 392 - працездатне населення
889 752
Станом на 01.09.2025 в селищі Шарівка зареєстровано 698 внутрішньо переміщених осіб, що створює необхідність у додаткових квадратних метрах житлової площі та буде стимулювати розвиток житлового будівництва.
8. Моніторинг соціально-економічної діяльностіна 01.01.2021 на 01.09.2025 Промисловість Виробничий відділ №2 ТОВ «ЛЕКОРНА» Виробничий відділ №2 ТОВ «ЛЕКОРНА» Лісове господарство Шарівське лісництво ДП «Гутянське лісове господарство» Шарівське лісництво Гутянського надлісництва філії "Слобожанський лісовий офіс» ДСП «Ліси України» Агропромисловий комплекс: ТОВ «Трайгон фармінг Харків» ТОВ «Трайгон фармінг Харків» ФГ «Агрослобода» ФГ «Агрослобода» ФГ «Фікс» ФГ «Фікс» ФГ «Телець» ФГ «Телець» Риборозведення 2 громадянина орендують водні об’єкти 2 громадянина орендують водні об’єкти Аптеки Аптечний кіоск ПП «Лекта» Аптечний кіоск ПП «Лекта» Торгівля 8 магазинів 11 магазинів
9. Моніторинг просторових зв’язків та транспортної мобільності
Селище Шарівка Богодухівського району Харківської області розташоване за 25 км від адміністративного центру Богодухівської громади.
Через селище проходить автомобільна дорога загального користування місцевого значення С210410Губарівка-Мар’їне, балансоутримувачем якої є ДП «Дороги Харківщини». Дана дорога перебуває у вкрай незадовільному стані
З часів розроблення генерального плану селища Шарівка на дорогах селища значно збільшилась кількість транспортних засобів та їх різновиди. Окремої уваги потребує необхідність дотримання вимог щодо створення середовища для різних категорій користувачів, зокрема людей з тимчасовими чи постійними порушеннями здоров'я, дорослих з маленькими дітьми, літніх людей, людей з інвалідністю, порушеннями рухових та інших функцій та інших маломобільних груп населення.
На території селища Шарівка загальна протяжність доріг складає 17,87 км, з них: з твердим покриттям – 4,52 км, грунтових доріг – 13,35 км. Тротуарів – 2,0 км. На цей час всі дороги потребують капітального ремонту. В селищі відсутнє світлофорне регулювання дорожнього руху.
10. Моніторинг інфраструктури
Водопостачання:
До складу мереж водопостачання в селищі Шарівка входять: водогін довжиною 22 км, 5 свердловини, які знаходяться за такими адресами: вул. Шкільна, вул. Перемоги, вул. Східна, вул. Санаторська та провулок Першотравневий. Мережа водопостачання з обладнанням перебуває в комунальній власності Богодухівської міської ради, обслуговує КП «БОГОДУХІВВОДА». Наразі триває заміна труб водогонів та модернізація всього обладнання в тому числі свердловин водозабору, резервуару водозабору, башти Рожновського. Послуги з централізованого водопостачання надаються КП «БОГОДУХІВВОДА». Кількість абонентів, які користуються послугою у 2021/2025 роках – 244. Забезпечення абонентів холодною питною водою здійснюється через централізовану систему мереж водопроводу. Діаметр водоводів варіюється від 25 до 110 мм. Мережі виконані з таких матеріалів, як азбестоцемент, сталь і чавун. В свою чергу водоносний шар за останні роки вичерпав свої можливості. Літній період (червень, липень, серпень) – це період максимального водорозбору. В районі багатоповерхової забудови та віддалених від башт Рожновського будинків селища вода ледве доходить до другого поверху та кінцевих споживачів. Тому в рамках модернізації мережі водогону заплановано на 2026-2028 роки провести заміну труб та за рахунок нового обладнання збалансувати тиск в мережі, а також виконати заміну запірно-регулюючої арматури з установкою контрольно-вимірювальних приладів і автоматики, для багатоповерхівок поставити станції підвищення тиску води. Також виникає додаткова потреба в проведенні вишукувальних робіт підземного водоносного шару в верхній частині селища, для подальшого будівництва нової свердловини водозабору питної води. Основною проблемою мережевого водопровідного господарства є закінчення терміну експлуатації трубопроводів з азбестоцементу та сталі, а також закінчення терміну експлуатації запірно-регулюючої арматури. Водопровідна мережа селища Шарівка прокладена в 1950-70 роках, зношеність становить до 78 % . Вона знаходяться в незадовільному стані та потребує поетапної перекладки із заміною та модернізацією.
Централізоване водовідведення на території населеного пункту відсутнє.
Поводження з твердими побутовими відходами
Послуги з вивезення побутових відходів (твердих, ремонтних, великогабаритних) на території селища Шарівка надає КП «ГОСПОДАР» Богодухівської міської ради.
Існуюча система поводження з твердими побутовими відходами на території селища Шарівка характеризується наступними чинниками:
– недостатній рівень охоплення населення послугами з вивезення побутових відходів;
– видадки з бюджету ТГ на ліквідацію несанкціонованих звалищ, що утворюються на території селища, особливо під час воєнного стану;
– відсутність прогнозованих даних щодо кількості та складу побутових відходів, що утворювалися на території ;
- відсутність контейнерів для збору ТПВ;
– відсутність роздільного збору ТПВ;
Джерелами утворення відходів є житлові будинки, а також підприємства, установи, організації. Збирання здійснюється безконтейнерним методом за визначеним графіком. Роздільне збирання корисних фракцій відходів частково здійснюється приватним бізнесом (скло, папір, ПЕТ). Впродовж 2024-2025 років з населеного пункту вивезено понад 550 м.куб. побутових відходів. В період 2024/2025 років були ліквідовані стихійні сміттєзвалища по вул. Фіалковських та вул. Харківська. Вивезення побутових здійснюється на об'єкт - Будівництво Комплексу по управлінню комунальними відходами в м. Богодухів (перший пусковий комплекс).
Теплопостачання
На території селища розвинута система децентралізованого теплопостачання, працюють котельні та топкові як на газу, так і на твердому паливі, що здійснюють теплозабезпечення закладів культури, освіти та охорони здоров’я населення. Приватний сектор опалює будівлі індивідуальними газовими та твердопаливними котлами. Місцевий бізнес для опалення використовує установки на твердому паливі та електричні.
Зв’язок
- Стаціонарне відділення "Шарівка-62153" АТ «Укрпошта»
- Відділення №1 смт Шарівка «Нова пошта»
- Встановлена вежа «Київстар»
- Провайдери елек- тронного зв’язку: ТОВ "РАДІО-ЛІНК", ТОВ "Файв Груп", АТ «Укртелеком»
Соціальна інфраструктура
У селищі Шарівка діють:
- 1 комунальний заклад дошкільної освіти «Ясла – садок «Калинка» по вул. Світла, 1 (функціонує дистанційно);
- 1 комунальний заклад загальної середньої освіти – Шарівський ліцей по вул. Шкільна, 2 (функціонує дистанційно);
- 1 комунальний заклад культури – Шарівський сільський клуб-філія по вул. Василя Ємця, 6;
- 1 комунальний заклад медицини – амбулаторія загальної практики сімейної медицини по вул. Василя Ємця, 14.
Основними напрямами територіального розвитку селища Шарівка є збільшення сельбищної зони, розширення громадського будівництва за рахунок територіальних ресурсів в межах населеного пункту та за рахунок включення нових земель. Виходячи з територіальних можливостей, враховуючи містобудівну доцільність використання території та планувальні обмеження, генпланом пропонується освоєння окремих вільних ділянок серед існуючої забудови для будівництва об’єктів обслуговування, використання вільних територій в межах населеного пункту для будівництва житла. З освоєнням нових території передбачається розширення інженерно-транспортної інфраструктури та системи озеленення території.
11. Моніторинг реалізації містобудівної документації
Наявною містобудівною документацією по селищу Шарівка є: Генеральний план селища Шарівка Богодухівського району Харківської області, розроблено Українським державним проектним інститутом «Харківпроект» в 1986 році та актуалізовано рішенням Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області від 26.02.2013 № 338- VI (XXVI сесія VI скликання). Актуалізація полягала у подальшому використанні генерального плану селища Шарівка 1986 року розробки.
Аналізуючи наявну містобудівну документацію – генеральний план селища Шарівка дає підстави до висновку, що документація:
- генеральний план селища Шарівка розроблений 39 років тому;
- потребується оновлення картографічної основи М1:2000
- не відповідає сучасним вимогам, а саме відсутні електронні формати, які визначені для створення містобудівної документації на місцевому рівні, а саме File Geodatabase (GDB) або JavaScript Object Notation (GeoJSON), у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих документації (База геоданих містобудівної документації на місцевому рівні) згідно із структурою, що визначена Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України та відсутнє програмне забезпечення для роботи з електронними даними;
- відсутній розділ історико-архітектурний опорний план з визначенням меж історичних ареалів історичного населеного місця селище Шарівка Богодухівського району Харківської області;
- відсутні розділи інженерно-технічних заходів цивільного захисту (ІТЗ ЦЗ);
- відсутній розділ стратегічної екологічної оцінки (СЕО);
- генеральним планом не забезпечено зонування територій, які безпосередньо визначають містобудівні умови і обмеження;
- відсутні землевпорядні заходи;
- необхідно врахувати вимоги чинного законодавства, які стосуються об’єктів природно-заповідного фонду. - Висновки щодо доцільності внесення змін до містобудівної документації
Враховуючи вищевикладене, з метою приведення до вимог чинного законодавства містобудівної документації місцевого рівня – генерального плану селища Шарівка, необхідно, внести зміни до існуючого генерального плану селища Шарівка з розробкою плану зонування території, історико-архітектурного опорного плану з визначенням меж історичних ареалів, інженерно-технічних заходів цивільного захисту та землевпорядних заходів в складі генерального плану. Існуюча містобудівна документація не повністю враховує наміри забудови власників земельних ділянок та землекористувачів, що ускладнює та порушує їх права на використання належних їм на правах власності земельних ділянок. Внесення змін в існуючу містобудівну документацію є нагальним, так як створить передумови до планувального та соціально-економічного розвитку селища Шарівка.
Начальник відділу житлово-
комунального господарства, комунальної
власності, містобудування та архітектури
Богодухівської міської ради Харківської області Юлія ІВАХ
Додаток 1
до Аналітичного звіту
за результатами проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області
Зауваження та пропозиції
до проєкту аналітичного звіту, що надійшли під час громадського обговорення
Збір пропозицій громадськості Аналітичний звіт за результатами проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області (далі – Аналітичний звіт) проведено відповідності до ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації», Порядку проведення містобудівного моніторингу, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 № 170 та рішення Богодухівської міської ради від 25.07.2025 № 8733-VIII «Про проведення містобудівного моніторингу генерального плану селища Шарівка Богодухівського району Харківської області» (LXVIII позачергова сесія VIII скликання).
Збір пропозицій громадськості було організовано через електронні форми та подання пропозицій у паперовій формі. Строк подання пропозицій громадськості до проєкту Аналітичного звіту проводився з 24.09.2025 по 07.10.2025.
Протягом строку збору пропозицій від громадськості не надійшло.

