ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Церковна Олена Володимирівна

Доповідач:

Церковна Олена Володимирівна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

04.09.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про затвердження в новій редакції Положення про Відділ земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської ради.

 

УКРАЇНА
БОГОДУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LXIX ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІII СКЛИКАННЯ
 
Р І Ш Е Н Н Я
 
05.09.2025                                         м. Богодухів                                     №_____-VІIІ
 
Про затвердження Положення про Відділ земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської ради

З метою приведення Положення про Відділ земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської ради у відповідність до вимог чинного законодавства, визначення основних завдань, обов’язків, прав, відповідальності та організації роботи, відповідно до Земельного кодексу України, та інших законів України, забезпечення реалізації повноважень виконавчих органів міської ради в сфері регулювання земельних відносин відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про земельний кадастр», «Про оренду землі», «Про землеустрій», керуючись статтею 25, статтею 33, частиною четвертою статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Положення про Відділ земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської ради, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність рішення Богодухівської міської ради від 16 вересня 2022 року № 5808-VIІI «Про затвердження в новій редакції Положення про Відділ земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської ради».
3. Контроль за виконання рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою (голова комісії Анатолій РИСЦОВ).
 
Богодухівський  міський голова                                                   Володимир БЄЛИЙ
 ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Богодухівської міської ради
від 05.09.2025 №____-VIII
(LXIX позачергова сесія VIII скликання)
 
ПОЛОЖЕННЯ
про Відділ земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської ради
 
  1. Загальні положення
    1. Положення про Відділ земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської ради (надалі – Положення) - локально-правовий акт, який визначає основні завдання, обов’язки, права, відповідальність та організацію роботи відділу земельних відносин та захисту довкілля виконавчого комітету Богодухівської міської рали (надалі – Відділ).
    2. Відділ є структурним підрозділом виконавчого комітету Богодухівської міської ради, утворюється Богодухівською міською радою (надалі – міська рада) відповідно до вимог чинного законодавства, ліквідовується або реорганізовується на підставі рішення міської ради.
    3. Відділ підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові, першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
    4. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Богодухівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
    5. Структура, загальна чисельність та Положення про Відділ затверджуються в установленому порядку рішенням міської ради.
    6. Працівники Відділу призначаються на посаду та звільняються з посади міським головою відповідно до норм чинного законодавства про службу в органах місцевого самоврядування.
    7. Діяльність працівників Відділу регламентується посадовими інструкціями, які затверджуються в установленому порядку.
    8. Відділ не є юридичною особою.
    9. Відділ утримується за рахунок коштів місцевого бюджету.
 
  1. Завдання Відділу
    1. Забезпечення реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин, захисту довкілля на землях комунальної власності у межах повноважень органів місцевого самоврядування.
    2. Здійснення ефективного управління землями комунальної власності.
    3. Створення умов для раціонального і економічно-обґрунтованого використання земель комунальної власності.
    4. Організація роботи щодо забезпечення конституційних та законних прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до чинного законодавства у сфері земельних відносин та захисту довкілля.
    5. Організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності.
    6. Координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності.
    7. Інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм.
    8. Здійснення роботи щодо організації підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суборенди, суперфіцію, емфітевзису).
    9. Підготовка проєктів рішень міської ради та її виконавчого комітету, що належать до компетенції Відділу.
    10.  Підготовка проєктів договорів оренди земель комунальної власності або додаткових угод до договорів оренди земель відповідно до Порядку укладення, реєстрації, зберігання договорів оренди земель комунальної власності або додаткових угод до договорів оренди земель , затвердженого рішенням Богодухівської міської ради від 16.02.2024 року № 7139-VIII.
    11.  Ведення погосподарського обліку в старостинських округах та виконавчому комітеті міської ради за допомогою електронного програмного комплексу з ведення погосподарського обліку в сільських, селищних та міських радах.
Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
  1.  Готує інформаційно – аналітичні матеріали з питань земельних відносин та захисту довкілля на території Богодухівської міської територіальної громади.
  2.  Здійснює підготовку проєктів рішень міської ради з питань регулювання земельних відносин, а також щодо:
  • передачі земельних ділянок у власність громадянам та юридичним особам;
  • надання земельних ділянок  у власність або користування із земель комунальної власності міської ради відповідно до чинного законодавства України у сфері земельних відносин;
  • щодо продажу земельних ділянок комунальної власності на конкурентних та безконкурентних засадах;
  • викупу земельних ділянок для суспільних потреб міської територіальної громади;
  • готує та вносить на розгляд ради проєкти висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до Земельного кодексу України.
    1.  Організація підготовки лотів до проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суборенди, суперфіцію, емфітевзису)відповідно до чинного законодавства та положень про їх проведення.
    2.  Бере участь у роботі постійної депутатської комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою.
    3.  Вносить пропозиції у розроблення перспективних та вдосконалення існуючих програм реформування земельних відносин та захисту довкілля.
    4.  Розробляє програми в галузі земельних відносин та захисту довкілля та подає їх на затвердження міської ради, організовує їх виконання та подає міській раді звіти про хід і результати виконання зазначених програм.
    5.  Подає пропозиції в межах своєї компетенції щодо організації територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.
    6.  Здійснює організаційну роботу підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суборенди, суперфіцію, емфітевзису).
    7.   Бере участь у перевірці на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності незалежно від їх підпорядкування, що розташовані на території громади, додержання вимог земельного законодавства.
    8.  Розглядає звернення, скарги та заяви громадян, інших суб'єктів з питань, що належать до його компетенції.
    9.  Вживає заходів щодо ведення погосподарського обліку в старостинських округах та виконавчому комітеті міської ради за допомогою електронного програмного комплексу з ведення погосподарського обліку в сільських, селищних та міських радах.
    10.  Забезпечує проведення роботи з потенційними діючими орендарями щодо необхідності та правильності оформлення земельними ділянками різного цільового призначення (взаємодія з сільськогосподарськими виробниками, які орендують землі сільськогосподарського призначення невитребуваних паїв (часток) до моменту набуття прав власності на них пайовиками або їх спадкоємцями).
    11.  В межах повноважень надає якісні адміністративні послуги мешканцям Богодухівської міської територіальної громади.
    12.  Подає в межах своєї компетенції пропозицій щодо покращення екологічного стану річок, водних об’єктів, природних джерел, заповідних територій та інших природних об’єктів на території Богодухівської міської територіальної громади.
  1. Права Відділу
 
Відділ має право:
  1. Отримувати в установленому порядку від структурних підрозділів міської ради та її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій інформацію, документи, інші матеріали необхідні для виконання покладених на нього завдань.
  2. У разі необхідності, за погодженням з керівниками структурних підрозділів міської ради та її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій залучати працівників для розгляду питань, що належать до його повноважень.
  3. Скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до його компетенції.
  4. Вносити пропозиції міській раді та її виконавчому комітету щодо освоєння земельних ділянок, проведення геологорозвідувальних, пошукових, агротехнічних та інших робіт, які ведуться з порушенням земельного законодавства.
  5. Перевіряти на відповідність землевпорядній документації межі земельних ділянок.
  6. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Богодухівської міської ради та її виконавчого комітету з питань, що належать до компетенції Відділу.
 
  1. Керівництво Відділом
    1. Керівником Відділу є начальник Відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою передбаченою законодавством України.
Начальник Відділу повинен мати повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, бакалавра, стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державній службі на керівних посадах не менше 3 (трьох) років або при необхідності (виходячи із виконання виконавчим органом основних завдань та функцій) стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років.
  1. Начальник Відділу:
4.2.1. Здійснює керівництво діяльністю Відділу та несе персональну відповідальність за виконання покладених на Відділ завдань.
4.2.2. Планує роботу Відділу, розподіляє обов’язки між працівниками, спрямовує їх роботу, надає допомогу у виконанні завдань, аналізує результати роботи Відділу, вживає заходи щодо підвищення її дієвості.
4.2.3. Забезпечує виконання поставлених перед Відділом завдань, планів роботи, доручень міського голови.
4.2.4. Забезпечує взаємодію Відділу з іншими структурними підрозділами міської ради та її виконавчого комітету.
4.2.5. Ініціює залучення спеціалістів інших структурних підрозділів міської ради та її виконавчого комітету, комунальних підприємств, установ та організацій, організацій громадянського суспільства (за відповідним погодженням) з питань, що пов’язані з виконанням покладених на Відділ завдань.
4.2.6. Бере участь у пленарних засіданнях міської ради та її виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах з питань, віднесених до компетенції Відділу.
4.2.7. Забезпечує дотримання працівниками Відділу правил внутрішнього трудового розпорядку.
4.2.8. Готує проєкти розпоряджень міського головиз питань, віднесених до компетенції Відділу.
4.3. Заступник начальника Відділу:
4.3.1. Підпорядковується безпосередньо начальнику Відділу.
4.3.2. На час відсутності начальника Відділу виконує його обов’язки.
5. Заключні положення
5.1. Богодухівська міська рада створює умови для ефективної роботи та підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв’язком, засобами оргтехніки, належним чином обладнаними місцями зберігання документів.
5.2. Забороняється покладати на Відділ обов’язки не передбачені цим Положенням.  
 
 
Секретар міської ради                                                      Рамаз ГАМБАРАШВІЛІ