ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
Доповідач: | |
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 23.07.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про перепрофілювання (зміну типу) Комунального закладу «Кленівський ліцей» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області.
УКРАЇНА
БОГОДУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LXVIII ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІII СКЛИКАННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
25.07.2025 м. Богодухів №_____-VІIІ
Про перепрофілювання (зміну типу) Комунального закладу «Кленівський ліцей» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», на виконання рішення Богодухівської міської ради від 16.05.2024 №7399-VІІІ «Про затвердження плану трансформації та проведення громадських обговорень щодо оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти Богодухівської міської ради» (LII позачергова сесія VІІІ скликання) (зі змінами, внесеними рішенням від _________ № _______), з метою створення належних умов для здобуття якісної освіти та упорядкування мережі закладів загальної середньої освіти Богодухівської міської територіальної громади, враховуючи результати громадського обговорення, керуючись статтею 327 ЦК України, статтею 26, частиною 1 статті 59, статтею 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтею 89 Бюджетного Кодексу України, пунктом 11 частини 1 статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Перепрофілювати (змінити тип) заклад загальної середньої освіти Комунальний заклад «Кленівський ліцей» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області у Комунальний заклад «Кленівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області.
2. Затвердити Статут Комунального закладу «Кленівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області (додається).
3. Доручити директору Комунального закладу «Кленівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області Світлані ПРИХОДЬКО здійснити всі необхідні заходи щодо державної реєстрації Статуту, подання в установленому законодавством порядку необхідних документів для внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
4. Начальнику Управління освіти Богодухівської міської ради Харківської області Ользі РУБАНИК забезпечити проведення відповідних організаційних заходів, пов’язаних з перепрофілюванням закладу загальної середньої освіти, зазначеного в пункті 2.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з гуманітарних питань та соціального захисту населення (голова Ірина ПОВОЙКО) та заступника Богодухівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Любов РОГИНСЬКУ.
Богодухівський міський голова Володимир БЄЛИЙ
Додаток до рішення Богодухівської міської ради від 25.07.2025 року №____-VIII (LXVIII позачергова сесія VIII скликання) |
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Богодухівської міської ради від 25.07.2025 року №____-VIII (LXVIII позачергова сесія VIIIскликання) ________ Володимир БЄЛИЙ |
Статут
Комунального закладу «Кленівська гімназія»
Богодухівської міської ради
Богодухівського району
Харківської області
м. Богодухів
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відповідно до рішення _____ позачергової сесії ____ скликання Богодухівської міської ради від ______ 2025 року № _____-VІІІ назву Комунальний заклад «Кленівський ліцей» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області було змінено на Комунальний заклад «Кленівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області (далі – заклад освіти). Комунальний заклад «Кленівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області є правонаступником Комунального закладу «Кленівський ліцей» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківскої області.
1.2. Повне найменування закладу освіти: Комунальний заклад «Кленівська гімназія» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області.
1.3. Скорочене найменування закладу освіти: КЗ «Кленівська гімназія».
1.4. Місце знаходження закладу освіти: вул. Центральна, 18, с. Кленове, Богодухівський район, Харківська область, 62140.
1.5. Засновником закладу освіти є Богодухівська міська рада Харківської області (далі - Засновник). Уповноважений орган управління – Управління освіти Богодухівської міської ради (далі – уповноважений орган управління).
1.6. Заклад освіти є юридичною особою публічного права, має бланк із власними реквізитами, печатку, штамп, може мати рахунки в органах казначейства та самостійний баланс.
Дошкільний підрозділ, початкова школа та гімназія не є юридичними особами, здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства про освіту України, Статуту КЗ «Кленівська гімназія», відповідного Положення про дошкільний підрозділ, початкову школу та гімназію, затвердженого керівником закладу, що визначає основні питання їх діяльності.
1.7. Заклад освіти забезпечує здобуття базової загальної середньої освіти на таких рівнях:
- дошкільна освіта – здобуття дошкільної освіти дітьми громадян відповідної території згідно з вимогами Базового компонента дошкільної освіти;
- початкова освіта – перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;
- базова освіта – другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти.
1.8. Заклад освіти може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Заклад освіти може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.
Дистанційне навчання в закладі освіти може бути реалізовано шляхом застосування дистанційної форми як окремої форми здобуття освіти або використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання за різними формами здобуття освіти, їх поєднання.
1.9. Заклад освіти для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.
1.10. Заклад освіти є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику або уповноваженому органу управління. Галузеву політику та розвиток закладу освіти забезпечує Засновник або уповноважений орган управління відповідно до чинного законодавства України.
1.11. Заклад освіти утворений та зареєстрований у порядку, визначеному чинним законодавством України, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
Заклад освіти як суб’єкт господарювання діє в статусі неприбуткового закладу освіти, що не має на меті отримання прибутку (доходів). Забороняється розподіл отриманих доходів або їх частини серед засновників (учасників), членів закладу освіти, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб. Доходи закладу освіти використовуються винятково для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
1.12. Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються Засновником.
1.13. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.14. Головними завданнями закладу освіти є:
- реалізація положення Конституції України, законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіт», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
- задоволення потреб громадян відповідної території в здобутті базової загальної середньої освіти;
- забезпечення єдності навчання і виховання;
- формування освітніх програм закладу освіти;
- створення науково-методичної і матеріально-технічної бази для організації та здійснення освітнього процесу;
- забезпечення відповідності рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
- охорона життя і здоров'я учнів (вихованців), педагогічних та інших працівників закладу;
- формування у здобувачів освіти (вихованців) засад здорового способу життя, гігієнічних навичок;
- забезпечення добору і розстановки кадрів;
- планування власної діяльності та формування стратегії розвитку закладу;
- налагодження відповідно до законодавства України прямих зв’язків із закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
- дотримання фінансової дисципліни, зберігання матеріально-технічної бази;
- видача документів про освіту, встановленого зразка;
- здійснення інших повноважень відповідно до Статуту закладу освіти.
1.15. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», спеціальними законами, іншими актами законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, рішеннями Засновника або уповноваженого органу управління, цим Статутом.
1.16. Заклад освіти самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається відповідно до чинного законодавства та цього Статуту.
1.17. Заклад освіти несе відповідальність перед учасниками освітнього процесу, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
-дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни;
- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.
- Мовою навчання і виховання у закладі освіти є державна мова.
- Структура гімназії:
- початкова школа - це структурний підрозділ І ступеня, що забезпечує початкову освіту тривалістю чотири роки (1-4-ті класи загальної середньої освіти);
- гімназія - це структурний підрозділ ІІ ступеня, що забезпечує базову середню освіту тривалістю п'ять років.
- для початкової освіти – з 01 вересня 2018 року;
- для базової середньої освіти – з 01 вересня 2022 року.
1.21. Автономія закладу освіти визначається його правом:
- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
- проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;
- самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
- самостійно формувати освітню програму;
- на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;
- спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;
- на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;
-розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно- оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);
- упроваджувати експериментальні програми;
- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;
- встановлювати власну символіку та атрибути;
- користуватись пільгами, передбаченими державою;
- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
1.22. Заклад освіти має право:
- визначати методи і засоби організації освітнього процесу;
- визначати варіативну частину навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани, авторські програми, авторські навчальні посібники, підручники;
- спільно з вищими закладами освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб у порядку, визначеному законодавством України;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
- організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів;
- запрошувати на роботу спеціалістів (у тому числі закордонних) на договірних (контрактних) умовах або шляхом укладання трудових угод, угод про співробітництво;
- здійснювати капітальне будівництво і реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом;
- надавати платні послуги, які відповідно до законодавства України можуть надаватись комунальними закладами освіти;
- надавати приміщення для занять гуртків, клубів, спортивних секцій з метою розвитку творчих здібностей учнів, забезпечення їхнього фізичного здоров’я на підставі угоди про співробітництво;
- здійснювати інші види діяльності, що не заборонені законодавством України і сприяють розвитку закладу та реалізації його мети.
1.23. У закладі освіти можуть створюватися та функціонувати методичні об’єднання, творчі групи, психологічна, соціологічна, методична служби, наукові та інші об’єднання здобувачів освіти, вчителів, батьків.
1.24. Організація медичного обслуговування у закладі освіти забезпечується відповідно до чинного законодавства України.
1.25. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними, згідно з вимогами чинного законодавства.
1.26. Наповнюваність класів закладу освіти не може перевищувати 30 учнів. У разі, коли кількість учнів у класі становить менше 5 осіб, заняття проводяться за індивідуальною або іншими формами навчання.
За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення Засновника у закладі освіти можуть функціонувати групи подовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти Засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.
1.27. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.
- ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до освітніх програм, Стратегії розвитку, Річного плану роботи та Річного навчального плану.
У планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи їх розвитку.
Річний план роботи погоджується педагогічною радою, затверджується директором закладу освіти.
2.2. На підставі освітніх програм заклад освіти складає та затверджує Річний навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу. Річний навчальний план затверджується директором закладу освіти та погоджується педагогічною радою. Освітні програми схвалюються педагогічною радою закладу освіти та затверджуються його керівником.
Основою для розроблення освітніх програм є відповідні Типові освітні програми.
2.3. Педагогічні працівники закладу освіти самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби освітньої діяльності, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів. Авторські навчальні програми, підручники та посібники затверджуються відповідними державними органами управління освітою.
2.4. Зарахування до закладу освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі:
- заяви про зарахування до закладу освіти (далі - заява про зарахування) одного з батьків дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту), поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника);
- копії свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);
- оригіналу або копії медичної довідки;
- оригіналу або копії відповідного документа про освіту (за наявності).
До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років відповідно до чинного законодавства України.
Зарахування дітей до початку і впродовж навчального року здійснюється виключно на вільні місця. Після зарахування дітей до закладу освіти їх розподіл між класами відбувається в межах нормативу наповнюваності класів, визначеного чинним законодавством.
Зарахування дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного чи спеціального класу (з його утворенням у разі відсутності) здійснюється на підставі доданого до заяви про зарахування висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
2.5. Переведення учня до іншого закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства на підставі наказу директора закладу освіти.
2.6. Відрахування учня із закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства на підставі наказу директора закладу освіти.
2.7. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства України та міжнародних договорів.
2.8. Навчальний рік у закладі освіти розпочинається у День знань – 01 вересня і закінчується не пізніше 01 липня наступного року.
У дошкільному підрозділі – з 01 вересня по 31 травня, оздоровчий період – з 01 червня по 31 серпня.
2.9. Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
Під час екологічних стихій та епідемій Засновником може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти
2.10. Режим роботи закладу загальної середньої освіти визначається закладом освіти на основі відповідних нормативно-правових актів.
Структуру навчального року та режим роботи закладу освіти затверджує директор закладу освіти, погоджує уповноважений орган управління.
Розклад уроків у закладі освіти складається заступником директора з навчально-виховної роботи відповідно до Річного навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних та режимних вимог і затверджується керівником закладу освіти та погоджується з профспілковим комітетом.
2.11. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-4-х класах – 40 хвилин, у 5-9-х класах – 45 хвилин. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
Тривалість корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, становить: групове – 35-40 хвилин, індивідуальне – 20-25 хвилин.
Організоване навчання в дошкільному підрозділі проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя.
Тривалість занять у дошкільному підрозділі становить:
- для дітей віком від 1 до 3 років – до 10 хвилин;
- у молодшій групі – не більше 15 хвилин;
- у середній – 20 хвилин;
- у старшій – 25 хвилин.
Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У різновікових групах тривалість навчальних занять диференціюється, орієнтуючись на вік кожної дитини.
Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах. Тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп – 15 хвилин, середніх – 20 хвилин, старших – 25 хвилин.
Тривалість проведення гурткової роботи – 15-25 хвилин залежно від віку дітей.
Тривалість фізкультурних занять для дітей у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 4 років – 20-25 хвилин; від 5 до 6(7) років – 25-30 хвилин.
2.12. Тривалість канікул у закладі освіти протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.
Загальна тривалість канікул у дошкільному підрозділі, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів: літні – 90 календарних днів, осінні – 5 календарних днів, зимові – 10 календарних днів, весняні – 10 календарних днів.
2.13. Відволікання учнів та вихованців від освітнього процесу на інші види діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.
2.14. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітніми програмами та навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.15. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення спарених уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.
2.16. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття й заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, вихованців та на розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.17. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великі перерви – 20 хвилин. У дошкільному підрозділі тривалість перерв між заняттями має становити не менше 10 хвилин.
2.18. У закладі освіти контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-9-х класів здійснюється відповідно до нормативних вимог, визначених Міністерством освіти і науки України. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється в електронних класних журналах відповідно до Інструкцій, затверджених Міністерством освіти і науки України.
2.19. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти та/або якості освіти.
Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає Міністерство освіти і науки України.
2.20. Результати навчальної діяльності учнів за навчальний рік заносяться до особових справ учнів. У документах про освіту (свідоцтвах, табелях успішності) відображаються досягнення учнів у навчанні.
2.21. За успіхи в навчанні для учнів встановлені такі форми заохочення: похвальний лист «За досягнення у навчанні». Порядок нагородження визначається відповідними Положеннями, затвердженими Міністерством освіти і науки України. За успіхи у навчанні для учнів можуть бути встановлені стипендії або грошова премія (за рішенням Засновника або інших органів державної влади). Для здобувачів освіти встановлюються різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені центральним органом виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сфері освіти, іншими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, Статутом закладу освіти.
2.22. Виховання учнів у закладі освіти здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.23. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
2.24. У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
2.25. Залучення учнів закладів освіти до вступу в будь-які громадські об’єднання, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених об’єднаннях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
2.26. Дисципліна в закладі загальної середньої освіти дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку та цього Статуту.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
3. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:- здобувачі освіти (учні та вихованці);
- педагогічні працівники;
- батьки здобувачів освіти;
- фізичні особи, які провадять освітню діяльність;
- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.
3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
- Здобувачі освіти мають право на:
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
- якісні освітні послуги;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;
- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.
Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
3.4. Педагогічні працівники закладу освіти – це особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти.
3.5. Призначення на посаду, звільнення з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
3.6. Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідувачів навчальних кабінетів, майстерень, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Статутом.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому відповідними спеціальними законами;
- підвищення кваліфікації;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
- творчу відпустку строком до одного року не більше одного на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
- забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
- забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- подовжену оплачувану відпустку;
- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
3.8. Педагогічне навантаження вчителя закладу освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності – це час, призначений для здійснення освітнього процесу.
Педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становлять тарифну ставку, а також інші види педагогічної діяльності в такому співвідношенні до тарифної ставки:
- класне керівництво - 20-25 відсотків;
- перевірка зошитів - 10-20 відсотків;
- завідування:
- майстернями - 15-20 відсотків;
- навчальними кабінетами, ресурсними кімнатами, лабораторіями, спортивними залами чи майданчиками - 10-15 відсотків;
- бібліотекою (медіатекою) – 5-15 відсотків;
- паспортизованими музеями – 10-15 відсотків;
- обслуговування комп’ютерної техніки – 10-15 відсотків;
- проведення позакласної роботи з учнями – 10-40 відсотків;
- структурними підрозділами закладу освіти – 25 відсотків;
- навчально-дослідними ділянками - 10-15 відсотків;
- за роботу в інклюзивних класах (групах) –у граничному розмірі 20 відсотків.
Розміри та порядок встановлення доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.
Педагогічне навантаження вихователя закладу освіти становить 30 годин, асистента вчителя інклюзивних класів закладу освіти – 25 годин на тиждень, що становить тарифну ставку.
Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників закладу освіти встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Розподіл педагогічного навантаження у закладі освіти затверджується його керівником.
Педагогічне навантаження вчителя закладу освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності обсягом менше тарифної ставки, передбаченої частиною першою цієї статті, встановлюється тільки за його згодою.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.
3.9. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- додержуватися установчих документів та Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.
3.10. Атестація та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
3.10.1. Атестація педагогічних працівників закладу освіти є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
3.10.2. За результатами атестації педагогічних працівників закладу освіти визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії і спеціаліст вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання (старший учитель, учитель-методист, вихователь-методист, педагог-організатор-методист тощо). Положення про кваліфікаційні категорії та педагогічні звання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
3.10.3. Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
3.11. Для зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогічних працівників може здійснюватися сертифікація шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду на добровільних засадах виключно за ініціативою педагогічного працівника. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічний працівник отримує сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років і зараховується як проходження атестації.
Наявність сертифікату дає право педагогічному працівнику на щомісячну доплату у розмірі 20% посадового окладу пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом дії сертифіката.
3.12. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.13. Права й обов’язки педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
3.14. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, мають право:
- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
- звертатися до органів управління освітою з питань освіти;
- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь дитини у них;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
3.15. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися установчих документів, Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
4.УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ ТА
ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
4.1. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та цим Статутом, здійснюють:- Засновник;
- керівник закладу освіти;
- уповноважений орган управління;
- колегіальний орган управління закладу освіти;
- колегіальний орган громадського самоврядування;
- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
4.2. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа:
- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;
- розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти у порядку, визначеному законодавством та установчими документами закладу освіти;
- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
Засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої повноваження органу управління закладу освіти та/або наглядовій (піклувальній) раді закладу освіти.
Засновник закладу освіти зобов’язаний:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
Орган управління діє в межах наданих йому повноважень.
4.3. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються законом, цим Статутом та строковим трудовим договором (контрактом).
Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються законом та установчими документами закладу освіти.
Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
4.4. Керівник закладу освіти призначається Засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
- Повноваження керівника закладу загальної середньої освіти визначаються
Керівник закладу загальної середньої освіти має право:
- діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;
- підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
- приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
- призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
- визначати режим роботи закладу;
- ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
- видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
- укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
- звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
- приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.
Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:
- виконувати акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема, в частині організації освітнього процесу державною мовою;
- планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
- розробляти проєкт кошторису та подавати його Засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
- надавати щороку Засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
- затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;
- затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;
- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
- затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу загальної середньої освіти;
- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану; розгляду скарг про відмову в задоволенні реалізації індивідуальної освітньої траєкторії в закладі освіти та розробленні індивідуального навчального плану;
- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;
- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку здобувача освіти;
- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти, Державним стандартом базової середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;
- створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів (вихованців) відповідно до законодавства;
- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
- організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
4.6. Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами.
4.7. Педагогічна рада створюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники закладу освіти мають право брати участь у засіданнях педагогічної ради.
Головою педагогічної ради є керівник закладу освіти.
Педагогічна рада закладу освіти:
- планує роботу закладу освіти;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу освіти та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу освіти та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти та проведення громадської акредитації закладу;
- розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом закладу освіти до її повноважень.
Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказами директора закладу освіти.
4.8. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльність колегіальних органів управління закладу освіти визначаються законодавством.
- У закладі освіти можуть створюватися та діяти органи самоврядування:
- органи самоврядування здобувачів освіти;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
4.10. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій :
- працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;
- учнів закладу освіти ІІ ступеня – класними зборами;
- батьків - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить 2 роки.
Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати конференцію мають: голова ради закладу освіти, делегати загальних зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор, Засновник.
Загальні збори (конференція) закладу освіти:
- обирає раду закладу освіти, її голову, встановлює термін їх повноважень;
- заслуховують звіт керівника закладу освіти;
- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників закладу освіти.
4.11. У закладі освіти за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє піклувальна (наглядова) рада закладу освіти.
Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
4.12. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.
До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.
Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
4.13. Наглядова (піклувальна) рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;
- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
5.ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
5.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.5.2. Заклад освіти забезпечує на своєму офіційному веб-сайті відкритий доступ до такої інформації та документів:
- статут закладу освіти;
- ліцензії на провадження освітньої діяльності;
- сертифікати про акредитацію освітніх програм;
- структура та органи управління закладом освіти;
- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
- територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;
- фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
- мова (мови) освітнього процесу;
- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
- матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);
- результати моніторингу якості освіти;
- річний звіт про діяльність закладу освіти;
- правила прийому до закладу освіти;
- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.
5.3. Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.
6. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
6.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
6.2. Майно закладу освіти належить Богодухівській міській раді Харківської області і перебуває в оперативному управлінні закладу, використовується виключно для виконання статутних цілей і завдань. Операції по оренді, відчуженню майна проводяться за рішенням Засновника.
6.3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
6.4. Об’єкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
6.5. Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.
6.6. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно- правових актів.
6.7. Джерелами фінансування закладу освіти є:
- державний бюджет;
- місцеві бюджети;
- кошти, отримані за надання платних послуг;
- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
- дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;
- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
6.8. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається керівником закладу відповідно до законодавства України.
За рішенням керівника закладу освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію уповноваженого органу управління. У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку у закладі освіти утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.
6.9. Штатний розпис закладу освіти затверджуються керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
7. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
7.2. Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.
8. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
8.1. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту».
8.2. Інституційний аудит закладу освіти, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством.
9. РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ЧИ ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ (ЗМІНА ТИПУ) ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу освіти приймається Засновником у порядку, встановленому чинним законодавством.
9.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.
10. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Цей Статут набирає чинності після його затвердження Засновником та державної реєстрації в уповноважених для цього органах.
Секретар міської ради Рамаз ГАМБАРАШВІЛІ