ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
Доповідач: | |
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 18.06.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про погодження положень про відділення КЗ «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області»
УКРАЇНА
БОГОДУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LХVІI ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІII СКЛИКАННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
__.06.2025 м. Богодухів №____-VIII
Про погодження положень про відділення КЗ «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області»
Розглянувши лист директора КЗ «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області» Тетяни КОРЗАЧЕНКО від 09.05.2025 № 142/02-20 «Про погодження положень про відділення КЗ «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області», відповідно до статті 13 Закону України «Про соціальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 №177 «Деякі питання діяльності центрів надання соціальних послуг», керуючись статтею 25, частиною 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Погодити положення про сервісний офіс у справах ветеранів Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області» (додаток 1).
2. Погодити положення про відділення «Центр життєстійкості» Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області» (додаток 2).
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань гуманітарних питань та соціального захисту населення (голова комісії Ірина ПОВОЙКО).
Богодухівський міський голова Володимир БЄЛИЙ
Положення
про сервісний офіс у справах ветеранів
Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг
Богодухівської міської ради Харківської області»
Сервісний офіс у справах ветеранів є структурним підрозділом Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області» (далі - сервісний офіс) створено для надання послуги з підтримки переходу від військової служби до цивільного життя таким категоріям осіб(далі ветерани), ветерани війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
- Сервісний офіс у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями Богодухівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Богодухівського міського голови, Положенням про комунальний заклад « Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області», наказами директора Центру та цим Положенням.
- Основними принципами діяльності сервісного офісу є:
- законність;
- соціальна справедливість;
- доступність та відкритість;
- конфіденційність та відповідальність за дотримання етичних і правових норм;
- додержання і захист прав людини;
- адресність та індивідуальний підхід;
- добровільність вибору в отриманні чи відмові від отримання послуг;
- комплексність та системність під час надання послуг;
- дотримання державних стандартів і нормативів соціальних послуг.
4. До Положення про сервісний офіс можуть вноситись доповнення та зміни, які затверджуються наказами директора закладу за погодженням із засновником.
II. Основні завдання
1. Надання послуги з підтримки переходу від військової служби до цивільного життя (далі – послуга) таким категоріям осіб (далі – ветерани):
ветерани війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
члени сімей ветеранів війни (чоловік/дружина та діти таких осіб), члени сімей осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (чоловік/дружина та діти таких осіб), члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, члени сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
військовослужбовці, які брали безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, та були звільнені з військової служби, зокрема демобілізовані у визначеному законом порядку.
Під членами сімей ветеранів війни, членами сімей осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, розуміються чоловік/дружина та діти таких осіб.
2. Завдання та функції сервісного офісу :
участь в організації заходів із забезпечення реалізації переходу від військової служби до цивільного життя;
моніторинг потреб ветеранів, проведений за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Мінветеранів, стану і тенденцій розвитку на регіональному рівні завдань, покладених на Мінветеранів, та надання відповідних пропозицій;
забезпечення працевлаштування фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб згідно з трудовим законодавством;
координація роботи та контроль за виконанням фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб відповідних завдань і здійснення заходів;
облік наданих фахівцем із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб послуг;
інформування структурних підрозділів з питань ветеранської політики обласних держадміністрацій (військових адміністрацій) про надані послуги в порядку, визначеному Мінветеранів;
формування пропозицій із удосконалення надання послуг ветеранам, зокрема за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Мінветеранів;
розгляд в установленому законодавством порядку звернень громадян та громадських об’єднань щодо роботи фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб;
адміністрування процесу збору інформації, проектування і експлуатації баз даних засобами інформаційно-комунікаційних систем Мінветеранів з урахуванням поточних і перспективних потреб ветеранів;
комунікація та взаємодія із громадськими організаціями та іншими об’єднаннями ветеранів війни щодо формування рекомендацій до удосконалення організації роботи фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб;
забезпечення взаємодії фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами як суб’єктами реалізації регіональної політики;
взаємодія з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
поширення інформації та надання консультацій щодо державних і місцевих програм підтримки ветеранів;
аналіз та узагальнення потреб ветеранів, інформування обласних держадміністрацій (військових адміністрацій), Мінветеранів про рівень задоволеності таких потреб;
опрацювання знеособлених відомостей, що зберігаються в інформаційно-комунікаційних системах Мінветеранів, здійснення заходів з їх аналітичного узагальнення;
забезпечення фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб методичною літературою (методичними рекомендаціями, зразками оформлення документів);
виконання інших завдань, визначених положенням сервісного офісу з урахуванням рекомендацій Мінветеранів.
III. Права
- Офіс у справах ветеранів має право:
- вносити пропозиції щодо вдосконалення надання послуг з підтримки переходу від військової служби до цивільного життя ветеранів
- залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для здійснення супроводу ветеранів
- вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів осіб, з числа ветеранів та членів їх сімей.
ІV. Відповідальність
Працівники сервісного офісу несуть відповідальність за виконання покладених на них завдань, дотримання етичних і правових норм, державних стандартів і нормативів соціальних послуг.
ПОЛОЖЕННЯ
про відділення «Центр життєстійкості»
Комунального закладу «Центр наданнясоціальних послуг
Богодухівської міської ради Харківської області»
І. Загальні положення
1.1. Відділення «Центр життєстійкості» (далі – відділення) є структурним підрозділом і функціонує у складі Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області».
1.2. Відділення утворюється, реорганізується і ліквідується відповідно до Положення про Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області».
Відділення має власне Положення, відповідно до якого визначаються основні принципи, завдання та функції, а також права та відповідальність в процесі діяльності.
1.3. Відділення у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, іншими нормативно-правовими актами у сфері соціальної роботи та надання соціальних послуг, рішеннями Богодухівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Богодухівського міського голови, наказами директора Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області» та цим Положенням.
1.4. Діяльність відділення ґрунтується на принципах, визначених Законом України «Про соціальні послуги», а також на таких засадах:
врахування найкращих інтересів дитини, що передбачає дії і рішення, спрямовані на задоволення індивідуальних потреб дитини відповідно до її віку, статі, стану здоров’я, особливостей розвитку, життєвого досвіду, родинної, культурної та етнічної належності та врахування думки дитини, якщо вона досягла такого віку і рівня розвитку, що може її висловити;
врахування пережитого травматичного досвіду, що передбачає розуміння потреб особи, яка пережила травму, застосування відповідних до її стану і потреб підходів у роботі;
орієнтація на сильні сторони особи / сім’ї у наданні їй підтримки і допомоги;
застосування підходу на основі життєвого шляху, який передбачає врахування вікових особливостей, етапів розвитку людини та забезпечення допомоги з урахуванням її наявних можливостей і потреб;
забезпечення ефективної взаємодії із суб’єктами виявлення та/або організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, визначеними Порядком забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітей, які постраждали від жорстокого поводження, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. № 585, а також із суб’єктами виявлення осіб / сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають у складних життєвих обставинах, визначеними Порядком організації надання соціальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. № 587 та іншими зацікавленими особами (далі – суб’єкти взаємодії);
інклюзія осіб з інвалідністю, що передбачає усунення бар’єрів, з якими стикаються діти та дорослі з інвалідністю, задоволення їхніх потреб і забезпечення їхньої участі впродовж усього процесу організації надання послуг;
недопущення дискримінації за будь-якою ознакою (статі, раси, мови, релігійних, політичних або інших переконань, національного або соціального походження, належності до національної меншини, майнового стану, громадянства, віку, стану здоров’я, інвалідності, сімейного стану, статусу біженця, внутрішньо переміщеної особи чи іншої визначеної законодавством категорії мігрантів тощо) під час надання підтримки і допомоги.
ІІ. Мета і завдання
2.1. Метою діяльності відділення є участь у реалізації експериментального проекту із запровадження комплексної соціальної послуги з формування життєстійкості в частині виконання заходів, що становлять зміст цієї послуги, визначених Порядком реалізації експериментального проекту із запровадження комплексної соціальної послуги з формування життєстійкості, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2023 р. № 1049.
2.2. Для досягнення визначеної мети відділення виконує такі завдання:
2.2.1. Інформує населення про зміст, порядок отримання, переваги від отримання комплексної соціальної послуги з формування життєстійкості (далі – комплексна соціальна послуга).
2.2.2. Забезпечує виявлення сімей з дітьми та осіб, які можуть потребувати комплексної соціальної послуги, у тому числі шляхом залучення до цього суб’єктів взаємодії.
2.2.3. Забезпечує прийом і розгляд звернень (усних або письмових) від осіб / сімей щодо отримання комплексної соціальної послуги, повідомлень (усних або письмових) від суб’єктів взаємодії та будь-кого з мешканців територіальної громади про потребу у наданні комплексної соціальної послуги.
2.2.4. Проводить оцінювання індивідуальних потреб особи/сім’ї/групи осіб у заходах, що становлять зміст комплексної соціальної послуги та забезпечує планування і реалізацію заходів відповідно до визначених потреб.
2.2.5. Забезпечує денне перебування дітей до 4-х годин під час участі їхніх батьків, осіб, які їх замінюють, у заходах, що становлять зміст комплексної соціальної послуги.
2.2.6. Бере участь у визначенні потреб населення Богодухівської міської територіальної громади у соціальних послугах, зокрема, забезпечує визначення потреб у комплексній соціальній послузі.
2.2.7. Визначає доступні в громаді, районі, регіоні служби, організації, заклади, окремих фахівців тощо, які надають соціальні, медичні, реабілітаційні та інші послуги, в яких може виникнути потреба у отримувачів комплексної соціальної послуги, та розвиває з ними партнерство, визначає механізми перенаправлення отримувачів комплексної соціальної послуги.
2.2.8. Здійснює збір та узагальнення статистичних даних, підготовку інформаційно-аналітичних матеріалів щодо надання комплексної соціальної послуги.
2.2.9. Виконує інші завдання, пов’язані з досягненням мети діяльності відділення.
ІІІ. Права та відповідальність
3.1. Відділення під час реалізації покладених на нього завдань і функцій взаємодіє з:
- іншими відділеннями Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області»;
- відділом соціального захисту населення Богодухівської міської ради Харківської області;
- структурними підрозділами Богдухівської міської ради;
- місцевими органами виконавчої влади;
- навчальними закладами, закладами охорони здоров'я, структурними підрозділами Національної поліції;
- підприємствами, установами, організаціями.
3.2. Відділення має право:
3.2.1. Вносити місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо заходів, спрямованих на вдосконалення організації надання комплексної соціальної послуги та інших соціальних послуг, в яких виникає потреба у отримувачів комплексної соціальної послуги.
3.2.2. Подавати пропозиції до проектів стратегії розвитку Богодухівської міської територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку Богодухівської міської територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку громади, інших прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку громади в частині розвитку та забезпечення надання комплексної соціальної послуги.
3.2.3. Залучати фахівців інших підприємств, установ, організацій, закладів різних форм власності, волонтерів для реалізації заходів, що становлять зміст комплексної соціальної послуги.
3.2.4. Утворювати робочі групи, міждисциплінарні команди із залученням представників установ, органів, служб, підприємств, організацій, закладів, окремих фахівців для організації необхідної допомоги отримувачам комплексної соціальної послуги.
3.2.5. Одержувати в установленому порядку від установ, органів, служб, підприємств, організацій, закладів інформацію з питань, що належить до його компетенції.
3.2.6. Проводити заходи, що становлять зміст комплексної соціальної послуги, на базі інших закладів, установ, організацій, в населених пунктах Богодухівської міської територіальної громади, з метою наближення доступу до цих заходів різних груп мешканців громади за місцем їхнього проживання, у тому числі осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення.
3.2.7. Вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів сімей, дітей та молоді.
3.3. Працівники відділення несуть відповідальність за порушення трудової дисципліни, невиконання норм законодавства, у тому числі в разі виявлення факту жорстокого поводження / домашнього насильства щодо дитини / дітей, загрози їх життю чи здоров’ю.
ІV. КЕРІВНИЦТВО
4.1. Відділення очолює завідувач / соціальний менеджер, який призначається на посаду та звільняється з посади наказом директора Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області».
4.2. Завідувач / соціальний менеджер відділення:
4.2.1. Здійснює загальне керівництво діяльністю відділення, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділення завдань, законність прийнятих рішень.
4.2.2. Забезпечує планування діяльності відділення і моніторинг стану виконання визначених планів.
4.2.2. Проводить особистий прийом громадян з питань, що відносяться до завдань відділення.
4.2.3. Представляє відділення у відносинах з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, закладами, розвиває партнерство і координацію роботи із суб’єктами взаємодії, звітує про проведену роботу у межах діяльності відділення.
4.2.4. Забезпечує організацію супервізій працівникам відділення, сприяє їхній участі у заходах з розвитку професійної компетентності.
4.2.5. Бере участь у проведенні атестації працівників відділення відповідно до законодавства.
4.2.6. Забезпечує проведення внутрішнього та бере участь в організації зовнішнього моніторингу і оцінювання якості надання комплексної соціальної послуги.
4.2.7. Відповідає за стан діловодства у відділенні, обліку та звітності, виконує інші обов'язки, покладені на нього директором Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Богодухівської міської ради Харківської області».
4.2.8. Визначає потреби відділення у матеріально-технічних, методичних, кадрових, інших ресурсах та готує відповідні пропозиції органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям (в тому числі іноземним) для задоволення необхідних потреб.
4.2.9. Забезпечує цільове використання та збереження майна відділення, вживає заходів для поліпшення умов праці, дотримання правил охорони праці, санітарних вимог та пожежної безпеки, правил безпеки в умовах надзвичайного та воєнного стану.
4.2.10. Здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на відділення завдань.
V. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
5.1. Відділення у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», «Про інформацію», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків».
5.2. Діяльність відділення фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством України.
5.3. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.
5.4. Питання діяльності відділення, що не врегульовані цим Положенням, вирішуються відповідно до законодавства України.